Når man arbejder med SEO, er der mange elementer, der har betydning. Det vigtigste er dog, at forarbejdet er gjort ordentligt. Det vil sige, at man skal starte sit arbejde med at få udført en søgeordsanalyse. Denne analyse er nemlig fundamentet for hele dit SEO-arbejde.
Inden man laver eller får lavet sin søgeordsanalyse, er der dog også ting, der skal overvejes og undersøges. Når man laver en sådan analyse, skal det nemlig foregå med afsæt i en særlig strategi. Det skal det, da det er muligt at gribe SEO an på flere forskellige måder.
Få lagt fundamentet for dit SEO-arbejde
Når du går i gang med dit SEO-arbejde, skal det – som sagt – ske med afsæt i en søgeordsanalyse. I denne analyse vil de søgeord og -fraser, du skal fokuserer på, fremgå. Netop derfor er det også afgørende, at du sørger for at få udarbejdet en sådan analyse.
Det kan lyde som en ganske simpel opgave at lave en sådan analyse, men det er faktisk ikke tilfældet. Tværtimod er det ikke blot tidskrævende, men kræver også, at man ved, hvordan det skal gribes an. Sidst, men ikke mindst, kræver det også adgang til de rette værktøjer.
I denne forbindelse bør det nævnes, at mange har en tendens til blot at målrette deres indsats efter ord eller fraser med mange søgninger. Det er dog ikke den rette måde at gøre det på. Netop dette er også en af grundene til, at arbejdet med at lave en søgeordsanalyse bør overlades til en professionel.
Undgå spildt arbejde
Den primære årsag til, at det er vigtigt, at dit SEO-arbejde bliver udført med afsæt i en søgeordsanalyse er, at du undgår spildt arbejde. Uden en sådan analyse og plan, kan du ende med at arbejde målrettet mod søgeord og -fraser, der faktisk ikke tilføre din forretning værdi.
Som angivet herover, så er det nemlig ikke nok at gå efter ord eller fraser, der har mange søgninger. Ganske. vist vil det skabe mere trafik, men det er ikke ensbetydende med, at det også giver salg. Derfor er det vigtigt at målrette sin indsats mod søgninger, der kan konverteres til betalende kunder.
Uanset hvilken branche du beskæftiger dig med, er det muligt at finde frem til disse søgeord og -fraser. Det er dog ikke let, og derfor bør du også lade enten et bureau eller en freelancer stå for at udarbejde den søgeordsanalyse, dit arbejde skal baseres på.