Google Ads, hvorfor er det effektivt?

Flere og flere er begyndt at få øjnene op for Google Ads, og hvad det kan skabe for virksomheder. Det er en utrolig effektiv måde at skaffe nye leads, mere omsætning, branding og meget mere på. Men hvorfor?

Ja, det er fordi med Google Ads, kan du målrette din annoncering på søgenetværket mod specifikke søgninger, som er relevant for dig og din virksomhed. Så lad os sige du er personlig træner og vil have flere klienter, eller kunder i din butik. Så kan man gennem Google Ads, få sine annoncer frem når nogle søger efter personlig træner Aarhus f.eks. På den måde ved man at man rammer kun nogle der rent faktisk søger, efter en personlig træner i Aarhus.

Udover søgenetværket så er der også Google Shopping, Youtube annoncering i form af video eller banner, display netværket som primært er banner og app annoncering. Mange får hjælp til digital markedsføring, da de ikke har ressoucerne in-house til det. Digital markedsføring som Google Ads, kan godt være lidt af en jungle når man som virksomhed gerne vil have succes med det.

Hvor bør man starte som virksomhed med digital markedsføring?

Der er ingen tvivl om at Google Ads, er et rigtig godt sted at starte, da det skaber en her og nu omsætning, skaffer leads eller lign. SEO eller søgemaskineoptimering, er lidt mere langsigtet, men også utrolig vigtigt. Mange glemmer værdien af de organiske placeringer, og hvad de kan medføre på sigt. Udover det, så er det ofte et sammenspil mellem en god placering i de organiske resultater, og at have succes med Google Ads.

De organiske placeringer opnås pga. godt og relevant indhold, en hjemmeside der spiller i forhold til loading hastighed, at de besøgende ser mange siger og er der i lang tid og andre tekniske ting på hjemmesiden. Så opfylder ens hjemmeside, alle disse krav, så vil Google Ads uden tvivl også performe bedre. For nogle af de ting som giver et godt annonceresultat og en høj kvalitetsscore, er destinationsoplevelsen. Det er hvordan oplevelsen er på din hjemmeside, nemlig hvor hurtigt den loader, om indholdet er relevant i forhold til det du annoncere på osv.

Udover det, så skal der være en sammenhæng mellem det man søger efter, ens annonce og den side du leder de besøgende ind til. En af de andre parametre, er den forventede CTR. Altså den forventede click through rate, som betyder hvor stor andel der klikker på din annonce i forhold til hvor mange der ser den. Er der 100 som ser den, og 5 der klikker på den opnår man CTR på 5%.

Så for at hoppe tilbage til eksemplet fra tidligere, kan det være en personlig træner der ønsker at sælge flere træningsprogrammer online. Derfor kan denne træner lave Google Ads annoncering på træningsprogram, og dermed sørge for at han eller hende får en annonce når folk søger efter træningsprogram.

Organisk kontra betalt trafik

Forskellige på disse to former for trafik er hvordan de kommer ind på din hjemmeside, og hvorfor. Organisk trafik, er den trafik som kommer gennem organiske resulater i Google, altså nogle der ikke er betalte. Et eksempel på en hjemmeside der kun bruger organisk trafik er Ecomia.dk. Betalt trafik i Google, kan være tekstannoncer og shopping annoncer. Shopping annoncer er kun noget webshops kan bruge, da det kræver billede af produkt, pris, hvem der er forhandler osv.

Har du brug for hjælp til at få bedre placeringer i de organiske resultater, og opnå endnu større succes med Google Ads? Så kan adwords-specialist.dk helt klart hjælpe dig. Som tidligere nævnt er SEO en langsigtet investering, som bør bakkes op af Google Ads annoncering.