Som den glade ejer af en mobiltelefon – eller mere sandsynligt en smartphone – har du naturligvis brug for et mobilabonnement. Derfor vil du helt naturligt begynde at undersøge mulighederne, og du vil erfare, at der udbydes en hel verden af forskellige mobilabonnementer. Nu er din store udfordring så at finde ud af, hvilket abonnement du skal gå med, hvis du skal have opfyldt dine behov og samtidig holde dine omkostninger nede.

Vi leder dig i retningen af det rette mobilabonnement i denne artikel.

Første step: Beskriv dit ideelle abonnement og dit ideelle mobilselskab

I den første fase skal du forsøge at svare på to centrale spørgsmål:

  • Hvilke ønsker og præferencer har jeg til mit kommende abonnement?
  • Hvilke forventninger har jeg til mit kommende mobilselskab?

Det kan måske lyde lidt skørt, at du skal svare på disse spørgsmål over for dig selv, men der er selvfølgelig en mening med det; du skal blive afklaret med, hvad du søger.

Nedenfor kommer vi med lidt inspiration til, hvilke krav du kan stille til henholdsvis abonnement og mobilselskab.

Potentielle krav til dit mobilabonnement:

  • Mindst x timers tale
  • Mindst x GB data
  • Mindst x GB EU data (data, som du kan bruge i udlandet)
  • Fri SMS / MMS
  • Ingen binding
  • Ingen gebyrer

Potentielle krav til dit mobilselskab:

  • God service
  • Gennemsigtige mobilabonnementer
  • Høj kundetilfredshed

Tip: Find billige mobilabonnementer hos Eesy

Andet step: Dyk ned i markedets mest attraktive mobilabonnementer

I fase to skal du have undersøgt mulighederne på det danske marked for mobiltelefoni. I den anledning skal du være forberedt på at støde på en verden af forskellige abonnementer.

Når du har skabt dig et godt overblik, så bør du sammenligne de løsninger, der umiddelbart matcher flest af dine ønsker og behov.

Sammenlign mobilabonnementerne med afsæt i følgende:

  • Hvad følger med mobilabonnementet? (tale, data etc.)
  • Er der binding?
  • Hvordan ser udbyderens dækningskort ud?
  • Hvordan er prisen?
  • Hvad siger andre kunder om udbyderen?

Jo flere parametre du sammenligner abonnementerne på, desto større er chancen for, at du kan finde dit ideelle mobilabonnement.

Tredje step: Få mest muligt glæde af dit nye abonnement

Via din sammenligning i forrige fase bør du nu have fundet det perfekte abonnement. Derfor formoder vi, at du allerede har taget abonnementet i brug eller snart gør det. Måske afventer du lige nu et nyt SIM-kort, som skal sættes i telefonen, inden du kan komme i gang.

Med hensyn til at få maksimal glæde af mobilabonnementet opfordrer vi til følgende:

  1. Sæt dig grundigt ind i, hvad dit nye abonnement giver adgang til af muligheder og services
  2. Hold øje med dit forbrug via udbyderens hjemmeside (opsæt evt. automatisk kontrol)
  3. Opgradér eller nedgradér dit mobilabonnement, hvis du ikke bruger lige så mange timers tale og / eller data som forventet (der kan være penge at spare)

Er du i øvrigt i tvivl om noget ang. dit mobilabonnement, eller oplever du problemer af den ene eller anden art, så kontakt da dit nye mobilselskab. De bør kunne hjælpe dig godt videre.

Comments are closed.