Influencer marketing i Danmark

Influencer Marketing

For at forstå hvad influencer marketing er, må du først vide hvad en influencer laver.

En influencer er en person der har indflydelse på andres beslutninger og købevaner. De kan påvirke købsbeslutninger af andre. Grunden til det er at følgerne lytter til dem og har en tillid til deres valg. Det er en person der har følgere i en bestemt niche. Det kan f.eks. være indenfor makeup, madlavning, mode eller gør-det-selv.

Følgerne engagerer sig aktivt i influenserens opslag. Engagementets størrelse afhænger af størrelsen af ​​nichen. En influent kommunikerer budskaberne ud på de sociale medier. Du kan finde dem på medier som Instagram, YouTube, Facebook, Snapchat, Twitter, blogs m.m. Nogle influencere har følgere på mange forskellige medier.

Hvad er influencer marketing?

Hvis du gerne vil ud med et produkt kan du vælge at benytte dig af influencer marketing. Først skal du kontakte en influencer, som du vil have til at vise dit produkt frem via deres medie. Du kan vælge at give produkter eller penge til influenceren som så reklamerer for det.

Influencerens markedsføring er ofte langsom men stabil. Med deres eget brand booster de din virksomhed.

Med influencer marketing kan du promovere dit produkt online på en målrettet måde. En af grundene til at influencer marketing virker er at følgerne føler de kender influenceren. Derfor vil deres introduktioner til brands næsten kunne sammenlignes med anbefalinger fra venner og bekendte.

Micro influencer marketing har ikke så stort et format, grundet en mindre mængde følgere. Det anses dog for mere troværdigt af nogle personer.

Hvordan bruger du influencer marketing effektivt?

Som virksomhed skal du være villig til at bruge tid på at arbejde med din influencer. Det gøres for at skabe et autentisk og ærligt billede. Det er vigtigt at du udvælger en influencer der kommunikerer til netop din målgruppe. Hvis du har et godt kendskab til de sociale medier, har du måske også en ide om hvad der taler til din virksomhed. Hvis du ikke kender så meget til sociale medier, er der andre muligheder.

Du kan f.eks. se på hvem dine kunder følger. Der er en stor chance for, at dem dine nuværende kunder følger også er dem dine nye kunder følger. Det er også en mulighed at udlicitere opgaven til et bureau. Med det rigtige match mellem influencer og virksomhed kan du skabe en særdeles effektiv form for marketing. Fordelen ved et samarbejde med den rigtige influencer er at det er en tovejskommunikation mellem influenceren og følgerne.

Her er din influencer marketing platform

Den egentlige markedsføring kræver tid og personlig opmærksomhed. Man behøver dog ikke at administrere kampagner og påvirke relationer. At finde de rigtige mennesker til at arbejde med, overvågningskampagner, måling af succes. Det er alle vigtige opgaver. Men det betyder ikke, at de skal stille store krav til din tid. Det er hvad software er til. Det giver dig frihed til at fokusere på at tjene penge til virksomheden. Influencer markedsføringsplatforme reducerer tiden af ​​de administrative opgaver. På den måde undgår du at blive distraheret fra at nå dine mål.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here